czwartek, 26 czerwca 2014

Znalezieni w Szufladzie, cz.10

Witajcie!

Nasz cykl dopiero co powstał, pomysł układał się w mojej głowie, a to już 10 odcinek... Cieszymy się, że nasze prezentacje Wam się podobają i jest nam niezmiernie miło przedstawiać Wam blogujące dziewczyny ( a może i panowie się załapią...?), które tworzą piękne rzeczy, w tak różnych technikach! 


Dzisiaj chciałam przedstawić Wam jedna z nich; oto: 

Ma.Kra. 

czyli Marta :)
 Jej prace można podziwiać u nas, ale także na Jej blogu:



Marta napisała kilka słów o sobie:

"Witajcie!
 Mam na imię Marta - żona, matka trójki dzieci, opiekunka kota i chomika - to w domu, a w pracy nauczyciel - wychowawca, instruktor rękodzieła artystycznego z dyplomami z haftu, koronkarstwa, tkactwa.
Z rękodziełem miałam styczność od urodzenia - tata był plastykiem, mama haftowała, dziergała, jedna z babć szyła na maszynie, druga przędła wełnę z własnych owiec.... moje zainteresowania nie miały prawa pójść innymi torami... W ciągu życia, z wielkim entuzjazmem,  próbowałam wszystkich technik jakie napotkałam na swojej drodze... aż się wypaliłam i wobec braku zainteresowania nie robiłam nic....  do momentu odkrycia "ruchu handmadowego" w internecie.... wtedy zaczęło się na nowo !!! Z perspektywy czasu widzę, że najbliższy sercu jest mi jednak haft. Znalezienie niszy w postaci haftowanej biżuterii dało mi maksymalną satysfakcję, ponieważ pozwoliło na pokazanie walorów haftu w połączeniu z jego użytkową stroną.
Zdecydowana większość moich prac to biżuteria z haftem rococo na płótnie lnianym. Często posiadane płótna koloruję farbami akrylowymi nadając im niepowtarzalne tło. Kiedy widzę ładny widok lub słyszę hasło z wyzwaniem w mojej wyobraźni tworzy się projekt, jak zamknąć temat w owalu lub okręgu wisiorka... w kwadracie pierścionka, broszki?
W trakcie tworzenia najbardziej lubię moment wykonywania haftu. Robię to bez gotowego projektu więc zaczynając haftować nie wiem, czym tym razem sama siebie zaskoczę. Nie korzystam z gotowych projektów, a nawet ciężko jest mi powielić własne wyroby - ponosi mnie wyobraźnia."

* * *
 
Poprosiłam Martę, aby wybrała kilka swoich ulubionych prac i napisała, dlaczego są dla niej ważne, co przedstawiają lub w jakiej technice je wykonała. Zapraszam do ich obejrzenia:


1.


Moim ulubionym projektem jest "Zmierzch na jeziorze": haftowana miniatura w okrągłym medalionie, przy pomocy której chciałam oddać klimat miejsca w którym mieszkam.

2.

 
Obrazek haftowany jedną nitką muliny na podstawie starej rosyjskiej pocztówki. Zaczęłam go dawno temu (ponad 20 lat) prawie skończyłam kiedy zaczęłam prowadzić bloga i poczułam "wsparcie z zewnątrz". Nie chcę go oprawiać ze względów sentymentalnych.

3.

 
Medalion haftowany na czarnym lnie, podoba mi się chłodna liliowo - pudrowa kolorystyka, którą wybrała klientka, sama bym takiej nie wybrała.  Haft rococo.

4.

 
Naszyjnik pt. "Wiosna - Krokusy". Pierwszy z cyklu "Cztery pory roku".... zimy do dzisiaj nie zrobiłam. Tło podkolorowane farbami akrylowymi.  Jego wykonanie wprawiło mnie samą w osłupienie::  że też tak potrafię...? "

5.

 
Komplet z haftem rococo, pierścionek i medalion, haftowany w większości własnoręcznie farbowaną muliną.

6.

 
Medalion "Roszpunka" powstał na wyzwanie o takim tytule.  Zainspirował mnie fragment opisu wspaniałego ogrodu, w którym rosły najwspanialsze kwiaty i zioła. W nim to żona wypatrzyła apetyczną roszpunkę, zapragnęła ją zjeść co poskutkowało pasmem nieszczęść.... 

7.

 
Jeden z wielu owalnych medalionów na czarnym tle, z różyczkami w odcieniach czerwieni - zyskały największą rzeszę zwolenniczek. 

* * *

Cudowne, prawda?
Marto - dziękujemy, że zechciałaś podzielić się z nami swoją twórczością. Życzymy Ci, abyś znalazła siły, czas i cierpliwość na wprowadzenie w życie wszystkich swoich pomysłów i planów i dalej cieszyła nasze oczy tak pięknymi haftami!

Was natomiast zapraszamy na bloga Marty, 
gdzie znajdziecie jeszcze wiele innych prac Ma.Kra. :)


 

17 komentarzy:

  1. Przepiękne prace! Co jedna to piękniejsza!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne prace i sam pomysł na biżuterię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dawna podziwiam, niesamowite hafty :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękna i oryginalna biżuteria.
    Te misterne hafciki są zachwycające!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie to proste i piękne. Miło patrzeć na takie piękne przedmioty stworzone z dbałością o każdy detal.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne naszyjniki. Widać że misternie wykonane.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogromny talent. Podziwiam i napatrzeć się nie mogę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne i bardzo oryginalne prace.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne prace, perfekcyjne i charakterystyczne dla autorki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo, bardzo dziękuję za wszystkie miłe słowa !!!

    OdpowiedzUsuń